
Diagnostika tunela potvrdila, že tunelové bloky (klenby) zhotovené predchádzajúcim zhotoviteľom majú závažné vady, ktoré sa týkajú hlavne nedostatočnej hrúbky sekundárneho ostenia, celkovej kvality realizácie a izolácie tunela.
„Všetky identifikované závady na sekundárnom ostení a izolácii tunela sú odstrániteľné. Vzhľadom na finálnu kvalitu, funkčnosť a bezpečnosť tunela podporujeme investorov zámer realizovať kompletnú detailnú diagnostiku a preskenovanie ostatných pôvodných klenieb,“ komentoval situáciu projektový manažér tunelovej časti Vladimír Kotrík.
„Investorovi sme predložili harmonogram, ktorý zohľadňoval opravy primárneho ostenia vo veľkom rozsahu, ktoré sme komunikovali v decembri 2021. Termín dokončenia sme uviedli 9/2024 a my urobíme všetko pre to, aby nové zistené skutočnosti tento termín ovplyvnili v najnižšej možnej miere, doplnil Ivan Dimitrov riaditeľ závodu Inžinierske staviteľstvo Skanska SK.
„Na troch technických riešeniach poškodeného drenážneho potrubia na odvod horninovej vody, o ktorom sme informovali v decembri 2021, pracoval tím odborníkov pozostávajúci zo zástupcov zhotoviteľa, objednávateľa i projektantov. Pripravené tri varianty technického riešenia sa momentálne posudzujú z hľadiska udržateľnosti, funkčnosti a z hľadiska budúcich prevádzkových nákladov,“ doplnil Ivan Dimitrov situáciu ohľadne poškodeného drenážneho potrubia.
Stavba Diaľnica D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela Višňové zahŕňa 13,5 km dlhý diaľničný úsek vrátane ôsmich mostov (dva najdlhšie z nich sú dlhé 947 a 585 metrov) a 7,5 km dlhý tunel Višňové. Na západe sa napojí na nedávno dokončený úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, na východe sa napojí na obchvat Vrútok a Martina. Po dokončení sa vytvorí kompletný obchvat Žiliny, ktorý zníži intenzitu dopravy v meste a zároveň ušetrí viac ako 20 minút cesty do Tatier. Okrem priamejšej trasy sa vodiči vyhnú aj častým dopravným komplikáciám na existujúcej ceste I/18 popod hrad Strečno.
Od začiatku prác (10.5.2021) Skanska zrealizovala:
- 8 polí druhého najdlhšieho mostu SO 202 (580 m ) vrátane rozpracovania všetkých pilierov (spolu je 26 pilierov, z toho 17 je zrealizovaných)
- zrealizovala vahadlo na moste SO 204 t. j. nosná konštrukcia mosta, budovaná po etapách od stredu piliera symetricky na obe strany
- zrealizovala čiastočnú pokládku nosníkov na kľúčovom moste SO 203 (položených je 68 nosníkov, zostáva položiť 236) a na moste SO 201 (položených je 48 nosníkov, zostáva položiť 54)
- zabetónovala 332 tunelových blokov (klenieb) z celkových 478
- zrealizovala násypové telesá a oporné a zárubné múry
- vyrobených a zabudovaných je vyše 147 tisíc m3 betónu z celkového objemu cca 400 tisíc m3 (väčšina zostávajúcich betónov predstavuje výplň dna tunela a konštrukciu vozoviek)
Kontakty:
Skanska: Beata Voskárová, , +421 902 986 313
Všetky nové informácie o projekte nájdete na adrese www.visnovebude.sk.