Na tuneli Višňové bola zabetónovaná posledná klenba, tunel má teda dokončené základové pásy a sekundárne ostenie vrátane hĺbených častí tunela.
Na betonáž bolo nasadených päť betónovacích vozíkov a počas betonáží pracovalo v tuneli priemerne 300 pracovníkov. Celkovo sa zabetónovalo 478 klenieb v hlavných tunelových rúrach, pričom na jednom 12-metrovom bloku bolo zabudovaných priemerne 167 m3 betónu. Celkovo tu bolo použitých približne 80 000 m3 betónu. K tomu bolo zabetónovaných 143 menších klenieb v prepojkách, s ďalším objemov objemom betónu cca 6,5 tisíc m3.
Momentálne sa realizujú opravy povrchov sekundárneho ostenia a pokračuje realizácia doplnkového drenážneho systému.
Stavba diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná zahŕňa 13,5 km dlhý úsek diaľnice vrátane ôsmich mostov (dva najdlhšie z nich sú dlhé 947 a 585 metrov) a 7,5 km dlhý tunel Višňové. Na západe sa napojí na úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, na východe sa napojí na obchvat Vrútok a Martin. Po dokončení sa vytvorí kompletný obchvat Žiliny, ktorý zníži intenzitu dopravy v meste a zároveň ušetrí viac ako 20 minút cesty do Tatier. Okrem priamejšej trasy sa vodiči vyhnú aj častým dopravným komplikáciám na existujúcej ceste I/18 pod hradom Strečno.
Foto: Skanska SK (Michal Pišný)