Bratislava Výmenou starého vodovodného potrubia a jeho uložením do nového železobetónového kolektora v tuneli pod hradom, ktoré bude následne prevádzkovať Bratislavská vodárenská spoločnosť, a. s., boli pre tento rok ukončené práce na rekonštrukcii tunela pod Bratislavským hradom. Rekonštrukcia objektu, ktorá začala v máji tohto roka, je naplánovaná do mája 2010. Celkové náklady predstavujú 2,3 mil. € bez DPH, pričom cena kompletnej rekonštrukcie tunela je plánovaná na 8,1 ml. € bez DPH.
„Tento rok sme práce zavŕšili úspešnou tlakovou skúškou nového potrubia DN 800. Pre budúci rok nám ostáva vybudovať prepojenia oboch portálov tunela, ako aj zakrytie kolektora poklopmi v rámci konečných povrchových úprav do definitívnej nivelety koľajového zvršku“, vysvetlil Miroslav Patsch, projektový manažér zo Skanska BS.
Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943-1949 ako cestný tunel. Posledná väčšia rekonštrukcia stavby sa uskutočnila v 80. rokoch. „Jedným z cieľov rekonštrukcie je zabezpečenie statickej bezpečnosti a trvanlivosti nosnej konštrukcie. Po ukončení prác by mal tunel spĺňať všetky prísne európske bezpečnostné kritériá,“ uviedol Ing. Dušan Chovanec, manažér obchodu a ekonomiky OHL ŽS, a.s. organizačná zložka. Bude kompletne osvetlený a pod stálym kamerovým dohľadom. Zároveň sa zvýši aj rýchlosť električiek, ktorá bola v posledných mesiacoch pred jeho zatvorením pre bezpečnosť cestujúcich znížená na 10 km/h.
Hlavné mesto Bratislava v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a.s. oficiálne spustili projekt rekonštrukcie električkového tunela pod Bratislavským hradom v máji 2009. Zhotoviteľom sú spoločnosti OHL ŽS, a.s., Skanska BS a.s. Prievidza a Trnavská stavebná spoločnosť a.s.
Základné informácie o stavbe: Názov stavby: Rekonštrukcia električkového tunela Investor: Hlavné mesto SE Bratislava Zhotoviteľ: OHL ŽS, a.s., Skanska BS, a.s. Prievidza a Trnavská stavebná spoločnosť, a.s. Začiatok prác: máj 2009 Ukončenie prác: máj 2010 Celkové náklady: 8,1 mil. € bez DPH.